برنامه انزلیچی ها در روز قدس

نه غزّه نه لبنان! جانم فدای ایران!

27 شهریور روز راهپیمایی قدس است و سبزها تصمیم گرفته اند این راهپیمایی را به نفع آزادی و آزادگی ایران سبز کنند تا به همه نشان دهند قدرت بی خشونت ایرانی ها می تواند بر جنایات دولت طالبانی احمدی نژاد (که بارها دژخیم تر از اسرائیل است) پیروز شود.
ما اعضای جنبش راه سبز انزلی پس از بحث و نظر بسیار به این نتیجه رسیدیم که از یک سو راهپیمایی خود را به مرکز استان انتقال دهیم و از سوی دیگر مسیر راه پیمایی انزلی را در غیاب خودمان سبز کنیم. خلاصه دلایل و نتایج ما به شرح زیر است:

1. تجربه راهپیمایی های گذشته انزلی نشان می دهد که انزلیچی ها به شدت از شرکت در این گونه مراسم پرهیز می کنند. در نتیجه به غیر شصت-هفتاد نفری که کارمندان حراستی و امنیتی ادارات هستند، باقی شرکت کنندگان یا سربازان نیروی دریایی هستند یا دانش آموزانی که از طرف مدرسه مجبور به شرکت شده اند (با توجه به تعطیلی مدارس، این گروه نیز شرکت ندارند). لذا بعید است بتوانیم مردمی را که سالها از این تشریفات حکومتی بیزار بوده اند در چند روز به چنان شرکتی راضی کنیم که نسبت به تعداد نیروهای امنیتی در اقلیت قرار نگیرند.
2. لذا سبزهای انزلی به مرکز استان خواهند رفت تا در کنار سبزهای رشت و دیگر گیلانی ها، راهپیمایی بزرگی را در آنجا تشکیل دهند.
3. به سربازان عزیز نیروی دریایی توصیه می کنیم با حمل "نشان های سبز" خود را به خطر نیندازند (خبررسیده که نیروهای امنیتی دستور گرفته اند تا از مراسم به دقت فیلمبرداری کنند) ولی خوب است که در لحظات حساس (مثلاً وقتی سخنرانان شروع به دفاع از کودتاگران کردند) با سر و صدا و برهم زدن سکوت جلوی دروغ گویی ها را بگیرند. همچنین "تغییر شعارهای مجریان شعار به نفع منافع مردم" توصیه می شود.
4. مسیر راه پیمایی روز قدس انزلی احتمالا از خیابان ناصرخسرو تا مصلّی خواهد بود. انزلیچی های سبز با آنکه جمعه در انزلی نخواهند بود اما در روزهای قبل (و به خصوص پنجشنبه) تلاش می کنند تا نشان های رنگ سبز را بر روی دیوارها، تابلوها و حتی زمین بگذارند. این کار موجب خواهد شد تا هم سربازان روحیه بیشتری بگیرند و هم عناصر ناآگاه دولتی متوجه حضور سبزها شوند. خصوصاً به سبزهایی که در اطراف خیابانهای این مسیر خانه یا دفتر دارند توصیه می کنیم در روز قبل با پرتاب تخم مرغ های رنگی به روی آسفالت یا نوشتن V در همه جا مشارکت خود را ابراز کنند.
5. امیدواریم در روز جمعه آینده یکبار دیگر انزلیچی ها، رشتی ها و همه گیلانی های آزاده، همانگونه که نیاکانشان در برابر تجاوز روسها ایستادند با هم متحد شده و در یک راهپیمایی سبز و بدون خشونت، حقوق از دست رفته ملت ایران را فریاد بزنند.

برای دیدن پوستر در اندازه بزرگتر روی عکس کلیک کنید

۱۰ نظر:

ناشناس گفت...

ايده خوبيه من شخصا تو اين مدت در تجمعهاي رشت شركت مي كردم فقط اطلاع رسانيش مهمه

ناشناس گفت...

با سلام .
لطفا در صورت امکان جهت تقویت شبکه بلاگ های سبز و همفکری و تعامل بیشتر در صورت امکان پیوند ما را در بلاگ خود قرار دهید و جهت درج لینک خود در صفحه انقلاب سبز اراک به ما اطلاع دهید.
با تشکر پیشاپیش از همکاری شما.

ناشناس گفت...

این بهترین راهه.موافقم

مسلمانان آزاده گفت...

۳۰۰۰بازدید و اعلام نظر برای شرکت گسترده ی
جنبش سبز در نماز جمعه ارومیه

برای آمادگی و حظور گسترده در نماز جمعه ی آخر ماه رمضان ارومیه در وبلاگ

برای رسیدن به ایرانی اسلامی قانونمدار و آزاد باید همه مان به پاخیزیم

رسانه ماییم هیچ کمک رسانی به غیر از خدا و خودمان نیست (لحظه ای تدبر کنیم)

سلام دوست سبزم لطفا وبلاگ راه سبز اروميه رو هم اد كن و رو وبلاگ نظر بذار
به اميد روز قدسي سبز

جامعه مجازی جوانان اصلاح طلب گفت...

با درود همشهري هاي عزيز
واقعا خوشحالم كه اين وبلاگ رو پيدا كردم كه نشون ميده بچه هاي انزلي هم فعالانه در اين راه سبز قدم برمي دارند. شما را در وبلاگي كه با همكاري 2 تن از دوستانم تشكيل داده ايم لينك كردم.
از اين پس هميشه به وبلاگ شما خواهم آمد تا در تحقق اهداف سبزمان متحدتر باشيم.
با آرزوي ايراني سبز و آزاد

Unknown گفت...

سلام دوستان
متاسفانه بچه ها تو رشت به اندازه شما فعال نیستن یا شاید بشه گفت با هم هماهنگ نیستن و ارتباط ندارن.
امیدوارم جمعه بتونیم با شما ابای ها و بقیه برادرا و خواهرهای گیلک یه مهمونیه خوب و با شکوه بگیریم.
ما برای میزیانی اماده ایم.

لحظه دیدار نزدیک است

ناشناس گفت...

dooste aziz bache haye rasht hame tasmim gereftan ke be tehran beran va unaii ham ke nemitunan beran aslan az khune birun nayan ke az jamiateshun soo estefadeye tablighati nashe !
in tasmimat dar bloge guilani.wordpress.com gerefte shode

intor ke malume bache haye shomal aslan baham hamahang nissan
behtar nis ke ye sabject darin mored bezarimo hame unja ba comment ye halate conferanco ijad konim o tasmimate nahaii ro begirim ?

vaz dare kheyli bad mishe
harki dare vase khodesh kar mikone !
ba tashakor
saeed

Unknown گفت...

هنوزم خیلی ها هستن که تو رشتن و تهران نمی تونن برن و میخان تو راهپینایی هم شرکت کنند.
تو رشت منتظرتونیم

امیر گفت...

ما اونقدر زیادیم که نصفمون هم بریم رشت اونجا رو پر میکنیم.

ما بیشماریم. چه در رشت، چه در انزلی، چه در تهران

ناشناس گفت...

shoma age biayd rasht,koja jam mishid?
khaheshan behem begid.
ma ham chan nafari hastim,
email konid
a_fathgar@yahoo.com