معرفی سبزها: بهزاد نبوی، چریک پیر

خبرهای درز پیدا کرده از اوین می گوید بهزاد نبوی در پاسخ به یکی از بازجویانش که به او اتهام براندازی را تفهیم کرده، این اتهام‌زنی را «اوج نامردی» توصیف کرده است. وقتی بازجو دلیل این حرف او را جویا شده، بهزاد نبوی به وی گفته است: "در رژیم گذشته من را در حالی بازداشت کردند که دو عدد نارنجک هم به همراه داشتم، اما آنها هیچ وقت اتهام براندازی را به من تفهیم نکردند. حالا شما بدون هیچ سند و مدرکی به من اتهام براندازی می‌زنید!"
این سخن بهزاد نبوی که یکی از مبارزان برجسته انقلاب اسلامی بوده، حقایق تلخی را از وضعیت کنونی کشور آشکار می کند. حال ببینیم این اسیر در بند که ظالمانه در زندان کودتاچیان به سر می برد کیست:

بهزاد نبوی (متولد ۱۳۲۱) فوق لیسانس الکترونیک از دانشگاه پلی‌تکنیک و عضو سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران است. بسیاری وی را چریک پیر می‌خوانند و از فعالان سیاسی قبل و بعد از انقلاب به شمار می‌رود. او قبل از انقلاب بارها توسط ماموران ساواک دستگیر شده بود. او وزیر مشاور در امور اجرایی و وزیر صنایع سنگین در دولت میر حسین موسوی بود. او همچنین با حکم میرحسین موسوی در دوران جنگ سازمان بسیج اقتصادی را در جهت حمایت از طبقات ضعیف جامعه تاسیس و اداره کرد. وی در اواخر دورهٔ جنگ مسئول پشتیبانی ستاد فرماندهی کل قوا بود. وی نماینده و نایب رییس مجلس ششم بود.
همسر بهزاد نبوی در مورد بازداشت و اسارت او توسط کودتاچیان چنین می گوید: تا یک ماه پس از بازداشت بهزاد ما هیچ خبری از او نداشتیم و حتی نمی دانستیم چه کسانی او را بازداشت کرده اند و در کجا نگهداری می شود. آنها در هنگام بازداشت هیچ حکمی ارائه ندادند و خبر رسمی بازداشت وی را نیز اعلام نکردند. به همین دلیل ما نگران بودیم نکند بهزاد سر به نیست شود و بعد آنها بگویند اصلاً ما او را بازداشت نکرده بودیم و از او خبری نداریم. وی اظهار داشت اگر قانون حاکم باشد جای هیچ نگرانی نیست ولی مشکل اصلی این است که آنها به هیچ قانونی پای بند نیستند.
منبع: ویکی پدیا و موج سبز آزادی

هیچ نظری موجود نیست: