خبر: سبزکردن تابلوی «موسسه مهر» وابسته به نظامیان


مکان: بندرانزلی، پل هوایی روبروی بازار گیلار
سبزهای انزلی در اقدامی نمادین، تابلوی تبلیغاتی موسسه مالی مهر را سبز کردند

موسسه مالي و اعتباري مهر (با نام قبلی موسسه قرض‌الحسنه بسيجيان) يكي از موسسات تابعه بنياد تعاون بسيج است که با سرمایه اولیه آیت الله خامنه ای تشکیل شده است.
در زمان دولت نهم، این موسسه وارد سیستم بانکی کشور شد. احمدی نژاد در اقدامی برنامه ریزی شده با پایین آوردن نرخ سود در بانکهای دولتی و تحت فشار قراردن بانکهای خصوصی مثل پارسیان، تلاش نمود تا موسساتی مثل مهر سود سرشاری از جذب سپرده های مردمی نصیب خود کنند. در این مدت موسسه مهر شرکتی به نام «مهر اقتصاد ایرانیان» تشکیل داد تا با استفاده از رانت های احمدی نژاد، کارخانجات و مراکز مهم اقتصادی کشور را در اختیار بسیج سپاه قرار دهد. به عنوان مثال در سال 87 کارخانه تراکتورسازی با قیمتی بسیار پایین و باور نکردنی به این شرکت واگذار شد که اعتراض های بسیاری به دنبال داشت. موسسه «مهر اقتصاد ايران» با در اختيار داشتن ۳۳ درصد تکنوتار، هشت درصد توس گستر، چهار درصد مالی و اعتباری سينا، چهار درصد لوله سديد، ۱۱ درصد توسعه صنعتی و برخی ديگر از شرکت ها و موسسات در حال تبديل به يکی از بزرگترين شرکت های مالی و اقتصادی ايران است. البته اینها فقط قسمتی از واقعیات منتشر شده هستند زیرا فعالیتهای این موسسه و سایر دستگاه های مالی نظامیان بطور غیرطبیعی از دسترس خبرنگاران و رسانه ها دور نگه داشته می شوند.
***
ضمن سپاس، دیگر دوستان عزیز جبهه سبز انزلی را به عکس ها و تابلوهای رهبران و مجریان کودتای ننگین انتخاباتی توجه می دهیم (مخصوصاً تابلوهایی که در 4 سال گذشته به دنبال چاپلوسی های مسوولین شورا و شهرداری به شهر ما اضافه شده تا روح شهروندان را بیازارد).
15 شهریور 88

۴ نظر:

دیوارنویس گفت...

سلام
لطفن عکس‌های دیوارنویسی انزلی رو برامون بفرستین که کنار عکس‌های سایر شهرها اسم انزلی رو هم داشته باشیم. اخیرن از گرگان و رشت عکس فرستاده بودن


دیوارنویسی جنبش سبز
http://iranisabzpics.blogspot.com

ناشناس گفت...

God bless you and the green movement God bless. I love Anzali a miss the city. Saty safe I like the way you have your news with lots of informative informations.God bless

ناشناس گفت...

God bless you and the Green movement. I love and miss Anzali so much. Stay safe. I would lik to thank you for your informative informations about the history behind each poster. Good job.

ناشناس گفت...

به قول انزلی چیها: هر کی بزه دمش گرم. این جور حرکات خوبه. باید ادامه داشته باشه.