خبر: نامه انتقادی به نماینده مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی

در آستانه جلسات اخذ رأی اعتماد دولت کودتا در مجلس شورای اسلامی، نامه ای سرگشاده از سوی یکی از سبزهای انزلی خطاب به نماینده فعلی انزلی در مجلس به دستمان رسید که در ادامه می آید. لازم به تذکر است که بجز حذف نام و نشانی نویسنده (به دلایلی که خوب می دانید) از هرگونه حک و اصلاح در متن خودداری کرده ایم.

بیش از این با آبروی موکّلانتان بازی نکنید آقای خسته بند

آقای حسن خسته بند،
این نامه را با ناامیدی از اصلاح رفتار شما می نویسم. امّا دین و مذهبی که به آن معتقدم مرا بر آن می دارد که شما را به معروف توصیه کنم و از منکر بیشتر نهی نمایم. می دانم که شما در انتخابات اخیر حتّی توصیه دوستان اصولگرای خود را جدّی نگرفتید و با تمام وجود و سینه چاک برای محمود احمدی نژاد تبلیغ و فعالیت کردید. شما دیدید که صندلی های ستادهای متعدّد او در انزلی خالی بود. دیدید که مردم با خشم به بیلبوردهای جعلی «حمایت ملوان از محمود احمدی نژاد» نگاه می کردند. اما ترجیح دادید مقابل صندلی های خالی بایستید و برای رئیس بی کفایت دولت نهم فریاد بزنید. شما در مجلس به عینه شاهد بودید که این دولت چه بر سر نظام برنامه ریزی و مدیریتی کشور آورده است. اما به خاطر تضمین صندلی بعدی مجلس و منافع اقتصادیتان در مصاحبه با خبرگزاری وطن فروش ایرنا از موفقیت های بی نظیر احمدی نژاد در اقتصاد (!) سخن گفتید. ما شما را به مجلس فرستادیم که آزادگی و آگاهی انزلیچی ها را نمایندگی کنید اما کار به جایی رسیده که هر روز مجلس باید از واکنش های متحجرانه و سکوت های ناشی از ترس شما تنمان بلرزد. در این دو ماه گذشته از خرداد خونین 88، حتی یک نطق و نظر و مصاحبه از شما ندیده ایم که در شأن انزلیچی ها باشد. اصلاً به عقوبت کارتان فکر می کنید؟ اخبار را دنبال می کنید؟ خون پاک جوانان بی گناه این کشور را بر خیابانها دیده اید؟ شما کجا هستید آقای خسته بند؟
کمی به خودتان نگاه کنید و به یاد بیاورید شما نماینده یکصد و سی هزار انزلیچی هستید که باید از آبروی آنها در مهمترین نهاد حکومت دفاع کنید. آبروی ما با ترس و خیانت و بی تفاوتی شما برباد رفته است. اگر می ترسید از آزادی و جمهوریت دفاع کنید، چرا اسعفا نمی دهید؟ شما سنگ «انزلیچی» بودن را مدام به سینه تان زده اید. اگر این ادعایتان حقیقت است چرا فراموش کرده اید مردم این شهر هیچ گاه به خاطر منافع اقتصادی و سیاسی زودگذر سر به تسلیم و خفت خم نکرده اند. چرا نمی دانید مردم این شهر از مشروطه تا دفاع مقدّس برای پاسداشت آزادی شهید داده اند.
هربار که نطقی از اندک نمایندگان شجاع و متفکر مجلس منتشر می شود شما گوینده اش نیستید. در عوض به جلسه تحلیف دروغین احمدی نژاد می روید و بیانیه های سرکوب مردم و اصلاح طلبان را تندتند امضا می کنید. به خدا یکروز باید در پیشگاه خداوند به این خیانتی که در حق موکلانتان می کنید جواب پس دهید.
شما نماینده مجلس این کشور هستید آقای خسته بند! وقتی نه تنها مسئولیت نظارتی خود را در دفاع از آزادی و جمهوریت انجام نمی دهید بلکه از سرکوب و کشتار مردم نیز علناً دفاع می کنید، شما هم متّهم ردیف اول این جنایات خواهید بود. خون جوانانی چون سهراب اعرابی ها و ندا آقاسلطان ها بر گردن شما هم هست. جنایت رواشده بر ترانه موسوی ها را به پای شما هم خواهند نوشت. شکنجه و بی عدالتی در حق صدها مردمی که حقیقت می خواستند و دهها مرد و زنی که جزو انقلابیون شهیر و متدین این کشور هستند بر گردن شما هم هست.
آقای حسن خسته بند! شما مسئولید تا نماینده "آزادی خواهی و حق طلبی" موکلان خود باشید. می دانید که دستگاه های امنیتی دولت کودتا اجازه کوچکترین ابراز اعتراضی را به مردم انزلی نمی دهند. ولی آنها به شما برای چنین روزی رأی داده اند. چرا با رفتار و گفتار خود به عنوان نماینده مردم در مجلس، ننگ همدستی با جنایات احمدی نژاد و حامیانش را به انزلیچی ها تسرّی می دهید. آیا هنوز به این باور نرسیده اید که رئیس دولت کودتا کشور بزرگ ما را به سقوط و تباهی می کشاند. آیا توهین به مراجع، شکنجه و تجاوز به مردم، مضحکه گرفتن باورهای مذهبی، ترویج خرافه پرستی و تندروی های حامیان کودتای 22 خرداد برای شما حجّت نیست؟
آقای خسته بند! می خواهم اعتراف کنم که من در برابر همشهری و هموطنانم خجل و شرمسارم که به شما رأی دادم. از این که باعث شدم نماینده ای ترسو در دفاع از حقیقت بر صندلی مهم مجلس این کشور بنشیند و از خشونت طلبان و خرافه پرستان پشتیبانی کند، احساس گناه می کنم. هربار که مجلس جلسه ای در ادامه خیانتهایش تشکیل می دهد و بیانیه ای در تکمیل سقوط این کشور صادر می کند، بیشتر احساس گناه می کنم. اعتراف می کنم رأی به شما گناهی بود که یکروز باید در پیشگاه خداوند تبارک و تعالی پاسخگویش باشم. اعتراف می کنم با وجود هشدار دوستانم که شعار «انزلیچی» بودن شما را دروغ و عوام فریبی می دانستند، فریب خوردم و حرفتان را باور کردم. امّا شما انزلیچی نیستید.
اگر انزلیچی بودید آن گونه که انزلیچی ها دوست دارند، از آزادی و آزادگی دفاع می کردید. اگر انزلیچی بودید، می دانستید که «ژیلا بنی یعقوب» (خبرنگار توانایی که نشان شجاعت را در جهان خبرنگاری کسب کرده است) فرزند همین شهر است. آن وقت از اینکه او بدون هیچ گناهی روزها در زندان بماند و شکنجه روحی شود، برآشفته می شدید. امّا شما ککتان هم نگزیده و تکانی به خود نداده اید.
آقای خسته بند! شما را به بازگشت از این راه نادرست دعوت می کنیم. اگر هنوز کورسویی از مهربانی و راستی در درونتان هست توبه کنید و بر علیه جنایات دولت دروغ و کودتا بایستید. وگرنه آیندگان این کشور تا قرنها نفرین ابدی خویش را نثار شمایی می کنند که مسبّب سقوط ایران به تباهی شدید.

۳۱ نظر:

ناشناس گفت...

دم بر و بچ انزلی گرم ... گلیله مردید گیله مرد

ناشناس گفت...

ایول بچه های انزلی.ما تهرانی ها رو شاد کردید.فکر کردیم تنهاییم

ناشناس گفت...

ایول بچه های انزلی.ما تهرانی ها رو شاد کردید.فکر کردیم تنهاییم

ناشناس گفت...

مدتها بود كه منتظر خيزشي از همشهريان بودم.از ديدن چنين سايتي خوشحالم و از بر پا كنندگانش تشكر مي كنم.ما هم سعي ميكنيم در مورد وجود اين سايت اطلاع رساني كنيم.

page گفت...

دوستان عزیز گیلانی برای همفکری واسه تجمعات به صفحه زیر ملحق شوید:

http://guilani.wordpress.com/

http://www.facebook.com/pages/Jonbesh-sabz-guilan/132720354621

http://www.facebook.com/profile.php?id=100000136994141&ref=nf

ناشناس گفت...

سلام به همه انزلی چیها و ایرانیهای سبز. از دیدن این وبلاگ بی نهایت خوشحالم.به دوستان تهرانی ما که در راه جنبش سبز فداکارانه تلاش می کنند هم یک سلام ویژه دارم. درود بر تهیه کنندگان این وبلاگ. و درود به دوستی که مطلب کاملا بجا و حرف دل ما رو در مورد نماینده بی کفایت شهرمون زد.

ناشناس گفت...

ey val,
yek hamshahri az amrica

امین گفت...

به نام خدا سلام
واقعا آفرین آمیدوارم ادامه بدید و به امید خدا موفق باشید.
سرافراز باشید. یاحق

مژده گفت...

واقعا برای برگزار کنندگان این وبلاک متاسفم که مثل کبک سرشان را کرده اند در برف یکی یکی دارد دست اعضای اصلی باند اغتششات بر ملا می شود که دست خیانت و مزدوری اینبار از آستین کسانی در آمد که اداعای دین داری وانقلابی بودن می کنند

پس وای بر خائنین وای بر خائنین که با دشمنان کشورشان همسو شده اند.

ناشناس گفت...

تمام کسانی که برای شما وبه نفع شما متن می نویسند حتی جرائت ندارند که اسم خودشان را بنویسند عجب هواداران پر دل وجرائتی که برای شما نظر می نویسند دلتان را به چه خوش کرده اید

علیرضا

ناشناس گفت...

دستتون درد نکنه ... وقتشه انزلیچی و رشتی و ... همه زنجیر وار این خائنین به میهن و ملت و شهدا رو از شهر هامون بیرون کنیم. من گمان نمیکنم که هیچ قدرت سرکوب گری بتونه در مقابل خشم شمالی ها به خصوص انزلیچی ها مقاومت کنه... خشم برادرانمون رو خوب می شناسیم... از طرف یه رزمنده رشتی مقیم مرکز

ناشناس گفت...

این بار دیگر مثل قبل نیست اگر جرائت دارید وارد میدان شوید وببینید که از نیرو های بسیجی چه سیلی محکمی خواهید خورد


مجید

ناشناس گفت...

سلام وبلاگ خوب و پر محتوايي داريد من به شما تبادل لينک را پيشنهاد مي کنم اگه مايل بودب اول من را با اسم : سبز باشيم (براي دفاع از حقوق مردم ايران)
لينک کنيد و در نظرات براي من بگذاريد که من شما را با چه نامي لينک کنم
خدا قوت www.pesar2002.blogfa.com

تغییر برای ایران گفت...

آقاجان ایشان تکلیف شان مشخص است. اگر به روی مبارک نیاوردند اصلاً ناراحت نشوید.

ناشناس گفت...

1. دمتان گرم
2. مي خواستم به اين آقاي عليرضا كه در بالا كامنت گذاشته بگويم كه خودت حاضر مي شدي اسمت را بنويسي تا بيايند بندازندت در زندان و شكنجه ات كنند؟ وقتي آزادي انديشه و بيان وجود ندارد بهتر است كه اسمشان را هم ننويسند

ناشناس گفت...

دم آبای های انزلی گرم.سبز باشید و دیگران هم سبز کنید. به امید آزادی.

http://jonbesh1388.blogfa.com/ گفت...

درود بر شما همیشه سبزها، به لحاظ نامه جالبی که خطاب به راه یافته شهرتان نوشته اید با اجازه تون نامه مزبور را با ذکر منبع در یکی از پست هایم گذاشتم.

ناشناس گفت...

به این برادر مجید خواستم عرض کنم که مردم ایران از سیلیهای شما تا کنون کم نخوردند! اینبار این سنت الهی است که به شما ددمنشان قرون وسطائی سیلی محکمی خواهد زد!
باد کاشتید و طوفان درو خواهید کرد! چو طوفان آغاز شود نه از تاک نشان ماند و نه از تاک نشان!

موج سبز گفت...

شما را لینک میکنم شما نیز مرا با نام "اخبار روز موج سبز" لینک کن
http://sabz-p-news.blogfa.com

فرحناز گفت...

سلام به همه

جنبش سبز خوب شروع شده و مطمئنا در ادمه به تشکیل اولین حزب مردمی ختم می شود. اولین حزبی که از پایین به بالاست. اولین حزبی که مردم او را ساخته اند و از قدرت نیست.

گام های خوبی برای رسیدن به دمکراسی برداشته شد و امیدوارم با هوشیاری همه دیگر کسی نتواند مانند سی سال پیش آن را مصادره کند.

به امید ایران آزاد و سرفرازی ایرانیان آزاد اندیش اهل عمل.

http://azadibarayehame.blogspot.com/

فرحناز گفت...

سلام به همه

جنبش سبز خوب شروع شده و مطمئنا در ادمه به تشکیل اولین حزب مردمی ختم می شود. اولین حزبی که از پایین به بالاست. اولین حزبی که مردم او را ساخته اند و از قدرت نیست.

گام های خوبی برای رسیدن به دمکراسی برداشته شد و امیدوارم با هوشیاری همه دیگر کسی نتواند مانند سی سال پیش آن را مصادره کند.

به امید ایران آزاد و سرفرازی ایرانیان آزاد اندیش اهل عمل.

http://azadibarayehame.blogspot.com/

ناشناس گفت...

سلام
من هم از گیلانم خوشحال میشم به وبلاگ منم سری بزنی

ستاد مجازی میرحسین (جنبش سبز)
http://e-mirhussein.blogfa.com

ناشناس گفت...

من خودم انزلیچیم و تا بحال اینقدر به شهرم افتخار نمی کردم اما الان می فمهم که با آمدن جنبش سبز به شهرم افتخارات این شهر تکمیل شد.
درود بر هرچی موج سبز

نیما گفت...

عالی بود... نه تنها انزلی بلکه تمام گیلان نمایندگان بسیار نا لایق دارند که هیچ کاری نتونستند واسه استان و شهرشون بکنند.. ولقعا متاسفم واسه نمایندگان مفت خور مجلس.
دوست عزیز من رشتیم ... میدونم انزلی واسه تجمع اصلا مناسب نیست و به راحتی شنا سایی میشید .. توصیه من اینه که دوستان سبز رو برای تجمعات به رشت بیارید همونطور که در تجمع های رشت دوستان زیبادی از انزلی اومده بودند.
متاسفانه جو مردم انزلی زیاد خودشون رو درگیر سیاست نمیکنند و این اصلا خوب نیست .. بزرگ ترین کاری که میشه انجام داد اطلاع رسانی از طریق فیل های موبایل و صحبت با تمام اقشار و ... هستش که بسیار تاثیر گزاره..
اینم یادمون باشه الان وقته اتحاد تمام گیلانیاست .. رشت و انزلی و تالش فرق نمیکنه .. مهم اینه که گیلانی هستیم.
با تشکر

ناشناس گفت...

زنده باد ایران
زنده باد آزادی
زنده باد جنیش سبز

بسیجی مزدور، صدای کلنگ گورت به گوش میرسه... میشنوی...؟

ناشناس گفت...

I always was proud to be Anzaliche. God bless you and keep up the good work. Stay safe. Marg ber basije this one for

امیر انزلیچی کانادانشین گفت...

دمتون گرم. خیلی باحالید شما.

امیر انزلیچی کانادانشین گفت...

راستی، با این ایده ی خیابان سپه خیلی حال کردم. قدم زدن، دوستی، اتحاد، هماهنگی... هر شب. کی دوست نداره اون مسیر رو قدم بزنه.

ناشناس گفت...

درود بر گیله مردان غیرتمند
زنده بادانزلی چی های با تعصب و میهن پرست

کوچی آبای از تورنتو

ناشناس گفت...

az ghiaafash nokar sefati mibaare. mellat e bozorg e anzali shaayesteye behtarin ha hastan. talash konin ke avazesh konin. rooznaame rah bendaazin, va interneti enteghadaatoon ro benevisid. bayad ye enghelaab e interneti dar zamine rooznaame negari rah endakht. ke dige too har shahri har goosfandi ro natoonan namayande konan. bayad pishineye hame inha ro dar avord.

ناشناس گفت...

ببنيد دوستان: به هيچ وجه روي شعور و آگاهي كساني كه هنوز هم با اين همه جنايتهايي كه مي بينند و كوركورانه يا با قساوت و تيرگي قلب از جريان حاكميت زور و تزوير حمايت مي كنند، حساب نكنيد چون اين جانوران در دايره تنگ ذهني خودشون اسير اند و ديگه اميدي به آزادگي اونا نيست، "والله قادر" جزاي خداوند هميشه بوده و هست.
يا خدا.