خبر: مراجع تقلید: عید فطر دوشنبه است

بی اعتنایی مراجع تقلید به نظر رهبر در مورد پایان رمضان؛ مردم عید فطر حکومتی را روزه گرفتند

رهبر جمهوری اسلامی در حالی نماز عید فطر را در دانشگاه تهران اقامه کرد که مراجع تقلید عمده – حتی مراجع تقلید حامی حکومت - یک شنبه را به عنوان روز عید نپذیرفته اند. بدین ترتیب در حالی که دستگاه حکومتی یک شنبه را روز عید فطر و تعطیل رسمی اعلام کرده است، اما اکثریت مردم ایران که مقلد مرجعی غیر از آیت الله خامنه ای هستند، یک شنبه را نیز در روزه به سر برده اند.

حداقل ۱۷ تن از آیات عظام شامل: یوسف صانعی، حسينعلي منتظری، علی سیستانی، لطف الله صافی گلپایگانی، ناصر مکارم شیرازی، سید عبدالکریم موسوی اردبیلی، حسین نوری همدانی، سید محمد تقی مدرسی، سید صادق شیرازی، اسدالله بیات زنجانی، سید محمد علی دستغیب، علی صافی گلپایگانی(وارث فقهي آيت الله بهجت)، وحيد خراساني، حسین مظاهری، اسحاق فیاض، سید محمدسعید حکیم، شیخ بشیر نجفی از طرق مختلف از جمله سایت های اینترنتی خود اعلام کردند که یکشنبه را روز عید فطر نمی دانند و روز دوشنبه را عید فطر اعلام می کنند.

۲ نظر:

رضا گفت...

سلام .اختلاف نظر مراجع تقلید با رهبر ایران در باره روز عید فطر

ناشناس گفت...

این آخرین نظر منه بعلت اینکه شما به تمامی نظرات من بی اعتنایی میکنید من تا فردا لینک شمارو نگه میدارم و فردا آن را پاک خواهم کرد نگه داشتن لینک شما با توجه به بی اعتنایی شما فقط بابت علاقه ای است که به گیلان مخوصا انزلی دارم
موفق باشید
دوست من وبلاگ شما رو با نام جنبش سبزانزلی لینک کردم لطفا وبلاگ مرا با نام greenwayو با آدرس http://greeanway88.wordpress.com لینک کنید
ممنون میشم