خبر: دادگاه حجاريان و محاکمه اميد



علی کشتگر/ خبرنامه گویا: هفتاد روز شکنجه يک پيکر بيمار، هفتاد روز تهديد و تحقير مردی که گناهش آن است که با گلوله سعيد عسگر بسيجی نمرده و هنوز با نيمه جانی که در کالبد دارد می انديشد و اميد می دهد، نشانه چيست؟
آيا سپردن حجاريان نيمه جان به دست جلادانی مثل سعيد مرتضوی نشانه قدرت " رهبر فرزانه " و دولت کودتاست؟ ...

جلیل صالح پور/ موج سبز آزادی: تو بردی نه برای اینکه ما با آن زخم و رنج که برتن داشتی انتظار یک ساعت ایستادن هم از تو نداشتیم تو شصت روز تاب آوردی آن همه درد و نامردمی را. تویی که زندگی یومیه ات هم شکنجه بود، چه رسد که نیمه شب قطاع الطریق از خانه بربایندت، به اسارت ببرندت، و به داغ و درفش بکشندت.تو بردی نه برای اینکه یک روز از تو اصرار بود و از خاتمی انکار که بیاید سرجنبش بشود و نشد، و امروز میرحسینی که همۀ دغدغه اش احیای شورای پول و اعتبار و احیای سازمان برنامه بود اعلامیۀ تشکیل شبکۀ راه سبز امید داده و مردانه پای حرف ملت ایستاده.تو بردی چرا که امروز در آن دادگاه نمای شان دیگر هر ناراستی هم به اسم اقرارنامه از سوی تو بگویند افاقه نمی کند. تو بردی چون که دیگر فقط خودت نیستی که الان در آن سلول نمورت در حبسی. تو الان دیگر نه که یک نماد یک الگو شده ای برای من و هم نسلانم. ما از تو یاد گرفتیم که فکر کنیم، برای مبارزه مان با ظلم و جهل و فساد نظر ورزی کنیم. عمل مان را با تحلیل بیامیزیم که مغزمان را کار بیاندازیم و بدون برنامه و راهبرد نباشیم. و برای همین ها هم بود که حرامیان این بار دیگر نه پا و دست مان که مغزهای مان را نشانه می رفتند. اما چه چاره ایشان را که تو دیگر الگو شده بودی و ما هم بی شمار بودیم. بی شمار بودیم و هستیم.
جنبش راه سبز(جرس): نماينده دادستان تهران، سعید حجاریان را متهم کرد که از طریق ارتباط با جان کین، و یورگن هابرماس فیسوف و اندیشمند مشهور با بیگانگان ارتباط داشته است.
سپهری در عین حال فاش کرد که بازجویی از سعید حجاریان از سوی معاونت اطلاعات قرار گاه ثارالله سپاه پاسداران انجام شده و افزود که بازداشت وی نیز براساس « گزارش و تحقيقات قراردگاه ثار الله» است.

هیچ نظری موجود نیست: